En oförglömlig dag

Idag... idag har varit en helt fantastisk underbar dag. Jag har varit på lunchmöte med en människa som har på sin korta tid på denna jord gått igenom saker som borde egentligen räcka till 10 st. livstider. Det är helt och hållet otänkbart, det som denna människa sitter och berättar för mig. Vi har alla hört den ena och den andra flyktingshistorian... och man blir ju lika paff varje gång. Hjärtat sjunker ner till magsäcken varje gång. Man blir lika tårögd och arg och ledsen varje gång.
 
Det finns så oerhört många underbara människor på denna jord. Har ni tänkt på det? Mammor som får dagligen offra allt de har för sina barn, pappor som inte får träffa sina familjer för de tvingas kriga eller jobba dygnet runt för att det ska gå runt hemma. Det är lätt att man glömmer bort det ibland, alla starka och kärleksfulla själar när det finns så mycket negativt som händer här i världen. Idag har jag träffat en person som har byggt upp sitt liv från NOLL, till och med MINUS noll om det går att räkna så. Den här personen offrade allt för att ge sin familj ett bättre liv. Denna person har flytt ifrån krig och lyckades ta sig hit till Sverige där de kan känna sig trygg, där de har byggt upp flera stycken framgångsrika företag och skapat möjligheter till att hjälpa andra familjer som idag sitter i samma situation som de själv gjorde för 50 år sen.
 
Jag har hela mitt liv velat hjälpa människor, det är något som jag med all säkerhet i världen kan säga att jag är bra på. Jag vill alltid dela med mig av allt jag har, för att göra någons dag eller underlätta för någon som har det tufft. Min dröm har alltid varit att ha det som karriär... kan man jobba som "hjälpare"? Det finns så många sätt att hjälpa till på, och jag har alltid haft svårt att rikta in mig på ett exakt hur jag ska förverkliggöra min dröm. Men, ibland kallar man till sig exakt det man önskar.. och det känns som att jag idag fått bekräftelse på det. Idag har mitt drömarbete landat i knät på mig. Jag får hjälpa människor som den jag åt lunch tillsammans med idag, får hjälpa dem hitta trygghet och säkerhet efter en livstid av oro. Det här är det jag brinner för, det här är anledningen till varför jag finns.
 
Som denna fantastiska människa beskrev för mig idag, meningen med livet är att hjälpa andra. Ge kärlek, ge positiv energi, ge när du inte har något att förlora. Det kostar ingenting att vara snäll, det skadar ingen utan du förbättrar dig själv och kanske till och med inspirerar andra att vara snäll!
 
Bildresultat för take care of our planet
 
Photo cred: http://annedwardsprimary.primaryblogger.co.uk/
Allmänt | be willing to help, chase your dreams, dream big, dream job, help one another, inspiration, kärlek, make it happen, manifesting dreams, motivation, take care of one another | |
Upp