Första december!

 
Bildresultat för december
 
 
Första december idag! SÅ himla underbart och samtidigt så galet att tiden går såhär fort. Jag älskar verkligen december, tycker det är en magisk månad. På något sätt en sån önskefull, hoppfull tid. Det är en tid som handlar om nära o kära, kärlek, tid tillsammans och att visa tacksamhet för alla man har omkring sig, för allt man har.
 
I år är det första gången jag firar julafton i Sverige på 4 år. Jag har alltid åkt hem till USA och firat jul med min pappa och den sidan av familjen. Det var på tiden att jag var kvar i Stockholm och spenderade julafton med min mamma och hennes sida av familjen, och när jag bestämde mig för det kändes det rätt... fast nu börjar jag känna att jag hade valt att åka hem även i år.
 
Det är ganska svårt för mig att hitta julkänslan här... jag har ingen relation till Kalle Anka, inte jätteförtjust i glögg och tycker det är fruktansvärt tråkigt med julbord (sorry!). Vi är också så få på mammas sida... pappa har 4 syskon och alla har flera stycken barn. Vi firar min farmor och farfar, pappas syskon och alla kusiner, pappas kusiner, farmors syskon och lite andra diverse sysslingar. Vi brukar vara mellan 25-35 pers på julafton! Så ljuvligt. Det finns fortfarande många småbarn på den sidan, och det är nästan för deras skulle julafton firas! Så mycket glädje, kärlek och magi i deras ögon. På mammas sida är det mina syskon, mammas bror och hans son, mormor och morfar, bonuspappa och bonusfarmor. Rätt många ändå, men ingenting jämfört med pappas släkt. På pappas sida är det kaos (på ett bra sätt!)... barnen springer runt i sina söta julkläder, vi vuxna lagar mat och njuter av eggnog, vin, tuggar på lite gott medan vi pratar och skrattar. Vi går på gudstjänsten på vår kyrka vid kl. 23.00 på kvällen och sjunger julmusik. På denna gudstjänst släcker de ner alla lampor och alla får var sitt värmeljus, och det är den enda belysningen som finns i hela kyrkan. Så sjunger alla och myser. Gud vad jag saknar den känslan!
 
Sen har vi mina älskade kompisar, som jag känt hela mitt liv. Många av mina vänner har flyttat ifrån våran hemstad och kommer alltid hem över jul och nyår. Det är så fantastiskt att träffa alla och få höra om deras liv, i verkligheten då och inte bara via snapchat/Messenger/sms osv.
 
Nedan bjuder jag på några bilder från julafton förra året, så kul det är att kolla igenom dessa och minnas den varma känslan av att vara hemma över julafton!
 

Älskade kusinbarn som delar ut paket <3
 
 
Shoppingpaus med faster och kusin (nedan)
 
Bästa jultraditionen! Vi shoppar loss på Mall of America (USAs största shoppingcenter), käkar lunch och åker hem till min faster o slår in alla paket. Lyssnar på julmusik, dricker vin. ÅH vad jag längtar hem nu!

Bilderna ovan tagits utanför the Saint Paul Hotel i Saint Paul, Minnesota. De har alltid sån vacker julbelysning där! Så magiskt att gå runt och ta in all julmagi!
Innan vi drog till parken var vi hos min bästa kompis Marissa som bor ett stenkast därifrån. Vi gjorde oss klara, drack lite mimosas och skulle ta oss till en julfest hos en killkompis till henne. Istället fastnade vi här i parken och tog massor med bilder i baren på hotellet som är så himla gammalt och vackert. Vi är tidsoptimister både två och missade festen! Haha oops :) Rolig uppdatering, den "killkompisen" är nu Marissas pojkvän! Så kan det gå :)

Hemma hos Marissa, hur mysigt!
BAE <3

Jaaa, som sagt ÄLSKAR jag december och längtar till julafton! Det gäller att skapa minnen och traditioner här också, och det är ju bara mysigt. Hoppas ni får en fantastisk 1:a december!
 
Puss och kram
Alexandra
Allmänt | christmas, christmastime, december, hemlängtan, jul, minnesotagirl | |
Upp