Såhär sätter du mål... och når dem varje gång!

God morgon interwebs!
 
Och glad fredag :) Hoppas ni är utvilade och redo för helgen. Jag börjar äntligen må lite bättre och känner mig som människa igen. Kanske inte blir instängd helt och hållet i helgen!
 
Jag har fruktansvärt mycket mål just nu. Har ni det? Mål brukar vara något som man börjar det nya året med. Man har sina nyårslöften och vid tolvslaget lovar man sig själv allt möjligt. Men oftast blir det inget av dessa mål. Vet ni varför? Jag tror att det beror på att man sätter så höga mål för sig själv, har så höga förväntningar att man dels inte orkar hålla sig till sina löften ett helt år, dag in och dag ut, men också för att man sätter så breda och långsiktiga mål. Om man börjar lite smått och ta målen i faser är det enklare att klara av varje etapp, och man får också mer energi när man faktiskt lyckas nå ett mal. Om man den 1/1 sätter ett mål där man vill gå ner 10 kilo i år 2017, då har man 12 månader på sig att göra detta! Kanske man skjuter på det för det är så mycket att ta tag i på början av året, sen kanske det är många som fyller år på våren så det blir middagar och fika på jobbet. Sen kommer sommaren och alla vet vi att det är svårt att hålla en sund kos när rosésäsongen börjar. Sen kommer hösten där man brukar ha så mycket för sig, det blir mörkt och kallt och man orkar inte ta sig till gymmet. Så blir det vinter och där står man med nyårslöfte att man ska gå ner 15 kilo år 2018....
 
Mitt bästa tips? Bryt ner dina mål! Istället för att ge dig själv ett helt år att åstadkomma någonting, skärp till dig (säger jag med glimta i ögat) och börja smått. Den 1/1 ska du istället lova dig själv att gå ner 4 kilo senast den sista februari. Sedan ska du ner 4 kilo till senast den sista april. Ta det stegvis, för om du kortar ner dina deadlines på dina mål kan du dels se snabbare resultat samt att du kan vara lite mer snäll mot dig själv om du skulle inte skulle komma i mål på slutdatumet du gett dig själv. För det är bara att ta tag i det och sätta en ny deadline!
 
Nästa tips är att skriva ner dina mål och ha dem nånstans du kan se dem varje dag. Själv har jag dem som bakgrundsbild på min mobil, såhär ser det ut just nu:
 

Kanske svårt att se bakom klockan men... där har jag 5 stycken kortsiktiga mål som jag håller i handen var enda dag. Vissa av dem kan anses vara långsiktiga, men eftersom jag räknar in dem i mina dagliga vanor känns det som att dem kan vara både lång-och- kortsiktiga!
 
Där har ni 2 snabba tips som kommer att hjälpa er nå era mål. Bryt ner alla mål i faser och skriv ner dem någonstans där du alltid kan se dem! Och glöm inte självkänslan... du grejer det!
 
Nu ska jag iväg på möte. Vi hörs senare med en uppdatering! Önskar er en fantastisk fredag förmiddag!
 
 
PÖSS
Alex
 
Allmänt | Mål, american girl, american girl in sweden, boss bitches, girl boss, goals, independent, inspiration, motivation, reach your goals, smash your goals 2016, swedish girl, såhär når du dina mål, tips | |
Upp