Helgen i 5 bilder

Hej tisdag!
 
Och hej vintern som är tillbaks igen!
Hur mår ni idag? Hur var helgen? Vet att jag är minst en dag sen med denna fråga, men jag blev dunderförkyld i lördags och idag är det första dagen jag känner mig i närheten av att vara pigg nog för att blogga. Det är så fånigt med mig... så fort det blir väder ute så blir jag sjuk! Snö, regn, starka vindar, you name it. Snacka om att vara känslig...
 
I helgen gjorde jag turné i Dalarna med en tjejkompis som kommer därifrån. Det var riktigt skönt att komma bort från stan ett par dagar. Ibland kan det kännas som att livet for fram i raketfart och tillslut blir det omöjligt att hålla reda på tankarna och stressen från vardagen tar över. Man lever in sig i sina rutiner och jobbar, kanske tränar, försöker att hinna med ett socialt liv, vårda en kärleksrelation. Personligen har jag väldigt höga krav på mig själv och allt som jag ska åstadkomma på en dag, en vecka. Jag ger mitt allt på jobbet, på gymmet, till min familj och vänner. Naturligtvis blir jag väldigt stressad av detta, och då är jag oerhört glad för att jag hittat meditation och mindfulness som gör att jag vid dagens slut kan rensa tankarna, rensa hjärnan och fokusera på det som ger mig energi, så att jag kan fortsätta ge mitt allt i allt jag gör.
 
Men ibland räcker det inte att stänga av tankarna och hjärnan, för min del måste jag ibland försvinna till ett lugnare space där jag kan andas frisk luft och hämta energi från naturen. Och det var precis det vi gjorde nu i helgen! Jag känner att jag hittat tillbaka till en inre ro vilket är fantastiskt skönt. Önskar bara att jag slapp förkylningen :)
 
 
Här är jag och bästa Elin på roadtrip till Leksands julmarknad! Blev överraskad med en tidig julklapp när vi kom fram... en thai massage! Så välbehövd och skönt! Världens bästa vän.
 
 
Leksands mysiga julmarknad! ÄLSKAR verkligen julmarknad. Hade varit lite mer julkänsla med snö på marken dock... snön dök upp på vägen hem istället och det tog mig 3 härliga timmar att åka kommunalt hem från centralen.
 
Mysiga fårskinnsmattor i 50 shades of grey
Gulliga jultomten! Sprang nästan fram till honom och tänkte sätta mig i hans knä och önska mig något i julklapp... men det var inte riktigt i svensk smak tyckte Elin, haha.
Hur fantastisk är inte denna bild?? Ser nästan ut som att den togs mitt på sommaren. Finaste utsikten från Rättviks kyrka, en av de vackraste kyrkorna jag sett i Sverige.

Det var min helg på 5 bilder! Givetvis finns det minst 20 stycken till men alla kan man tyvärr inte ladda upp ;) Hoppas att ni fick en härlig helg, att ni hittade tid för er själva, att ni levde och fortsätter att leva i nuet och njuter av varje sekund, allt som är bra och allt som är dåligt.
 
Vi hörs igen finingar!
 
Kram kram
Alex
 
Allmänt | american girl, americaninsweden, helg, helg i bilder, norrland, swedish girl, weekend getaway | |
Upp