Time Flies

God eftermiddag!
 
Hoppas att ni mår bra denna kalla, gråa, tråkiga tisdag :) Fast livet leker ändå, eller hur?!
 
Jag tänkte svara på lite frågor kring tid, nånting som jag tror de flesta av oss känner brist på. Den här quizzen eller vad man ska kalla den för tyckte jag var speciellt kul... det fick mig att tänka extra mycket på tid och hur jag tillbringar den :)
 

1. Vad är ditt förhållande till tid? Jag är fascinerad av tid... tycker det går alldeles för fort!

2.Vilken tid på dygnet gillar du bäst? Morgonen! Inte prick kl. 05:30 när jag vaknar kanske, men när man vaknat och kommit igång. Kokat kaffe och lagat frukost. Älskar den stunden :)

3. Vilken är den bästa veckodagen? Alla veckodagar! Men älskar såklart lördagar. Kanske har man fått sova ut och har (oftast) en ledig dag till att se fram emot.

4. När går tiden som snabbast? När man har mycket att göra

5. När går tiden som långsammast? När man är ensam med sina tankar

6. Hur länge tar det för dig att sminka dig? Om jag inte har bråttom (vilket oftast inte är fallet) kan jag stå framför spegeln i 20-25 minuter... har jag bråttom kan det gå på 8 minuter :)

7. Vilken tidsepok skulle du vilja leva i? Åh, svårt! Jag är besatt av 20-talet (Gatsby-tiden) och även Renässansen, så någon av de... samtidigt har jag ett ganska sjukt förhållande till dinosaurier.. ÄLSKAR dem haha tror att jag kanske var en nån gång i tiden...

8. Äter du snabbt eller långsamt? Snabbt på jobbet (stress) men måste bli bättre på det. Inte bra för kroppen och magen!

9. Vad gillar du mest att lägga ner tid på? Att skriva, tänka, skapa, drömma och RESA

10. Vad gillar du minst att lägga ner tid på? Att stressa, oroa mig för framtiden eller vad andra tycker om mig

11. När vaknar och lägger du dig på vardagar? Jag ställer klockan mellan 05:30 och 06:00, beroende på när jag går och lägger mig. Brukar vara i säng tidigast 23 men senast 01. Eftersom halva min släkt och alla mina barndomsvänner bor i USA blir det oftast att jag håller mig vaken för att prata med dom :/

12. Vad skulle du gärna ha mer tid till? Att skriva, tänka, skapa, drömma och resa :)

13. Vad gjorde du för tre timmar sen? Kollade på resor till Mexiko! Måste iväg till värmen!

14. Vad händer de kommande tre timmarna? Jag ska jobba lite, donera blod och ge mig iväg från kontoret lite tidigare för jag ska på en Mindfulness kurs sen ikväll! SÅ taggad!

15. Var ser du dig själv om 10 år? Jag har flera stycken företag, jobbar när, hur och varifrån jag vill. Har hittat mannen i mitt liv, gift mig, skaffat boende tillsammans och har ca 3-4 barn vid det läget <3

 
Allmänt, Livet | Travel, american girl abroad, american girl in sweden, get to know me, mindfulness, minnesotagirl, nyckeln till inre frid, power of the subconscious mind, swedish girl, tid, time | |
Upp