You feelin' lucky, punk?

God eftermiddag!
 
Och happy Sunday :) Hoppas ni som haft långledigt under trettonhelgen känner er utvilade och i balans, och ni som inte haft det kanske har lite ledighet att se fram emot och/eller tar er tid att koppla bort hjärnan i meditation för att centrera tankarna och sinnet.
 
Själv har jag varit långledig, halvdag på torsdag och ledig fredag. Jag har sovit ut, ätit långfrukost, träffat vänner och haft en fantastisk första helg 2017. Igår fick jag en extrarolig dag! En kompis ville fira mig i efterskott och fixade något riktigt fint, så otroligt tacksam för honom <3 Vi var och sköt pistol på The Target! Såååå himla kul och samtidigt lite läskigt. Jag har skjutit pistol förut när jag bodde i USA (surprise va?) men då var jag yngre, i tonårsåldern och jag tror inte jag förstod HUR viktigt säkerheten var då. Inte för att jag öppnade skott på allt som rörde sig eller inte hade någon respekt för vapnet, men jag förstod nog inte att den där stålklumpen man bär på kan förändra någons liv på en halvsekund. Jag tänkte lite extra mycket på det denna gång.
 
 
Vi fick skjuta 5 olika vapen, på denna bild fick jag skjuta en revolver. Det var nog min favorit, världens äldsta handpistol. Kände mig lite som en cowboy :)
 
Som tur syns det inte på bilden men jag siktade otrooooligt högt varje gång, haha. Jag träffade inte kartan en enda gång... däremot träffade jag pinnen den hänger på så många gånger att den nästan lossnade. Superkul var det som sagt, vilken adrenalinrusch! Detta vill jag garanterat göra flera gånger, nästa gång blir det bullseye.
Efter skjutbanan åt vi vääärldens godaste moules på Melanders. Min favorit!
 

Efter maten var vi supertrötta och åkte hem. Blev ingen vild lördagskväll för den här partypinglan, jag sökte istället på lite utbildningar som jag eventuellt är intresserad att börja med och mediterade mycket på vilka mål jag har för 2017. Har börjat skissa på en visionstavla för detta år, brukar ni göra det? Tycker det är fantastisk att se sina mål i bilder! Blir så mycket mer verkligt då och enklare att följa. Jag kan säga att ALLT jag haft på min visionstavla år 2016 har blivit av. Tar det i ett kommande inlägg!
 
Nä nu ska jag träna! Önskar er en fantastisk eftermiddag, så hörs vi snart igen!
 
Puss och kram
Alexandra
 
Allmänt, Livet | Balance, american abroad, american girl, american girl abroad, american girl in sweden, leva livet, life in stockholm, livet, lördag, meditation, meditation, mindfulness, respekt för vapen, skjuta pistol, skjutbana, swedish girl, the target, älska livet | |
Upp